16/5/07

Tret de sortida a la Festa Major!!


Benvolguts/des lectors/es d'aquest blog, us presento el suport que dóna veu als meus pensaments i inquietuds més interiors.

Aquest blog és consegqüència d'un exercici d'una de les assignatures del màster de Medi Ambient, concretament la de Comunicació oral, en la qual ens fan fer un blog per tal que expressem tot allò que ens suggereixi el món de la comunicació oral.

He escollit per al meu blog el títol de FESTA MAJOR perquè, a part que m'apassiona anar de festa major, perquè així és com la meva àvia Montserrat m'anomena "Aquesta noia és una Festa Major"!

I és que els avis, almenys els meus, sempre han tingut una forma d'expressar-se oralment molt rica i interessant. Quan era petita suposo que ho devia trobar curiós, les expressions i dites que deien, la meitat no les entenia, però ara m'encanta, em sembla fantàstic. Intentar recordar-me d'alguna frase que ells diuen per mi és important perquè no es perdi la tradició de la llengua oral, m'agradaria poder fer una llista de "dites dels meus avis". "15 dies a Cal Petarric", "A la taula i al llit,al primer crit"... La llàstima és que moltes de les expressions que diu la meva àvia tenen sentit en el seu context, a Callús (d'on sóm) i que difícilment, per molt que jo sàpiga l'expressió, la diré a un altre lloc perquè ningú sabria què vol dir.





2 comentaris:

MHB ha dit...

Hola!

doncs a mi també m'agradaria poder veure aquesta llista d'expressions, que contextualitzades o no, contenent la veritable riquesa de la llengua.

Salut!

MPC ha dit...

Estimat fidel, espero que mantinguis la paciència suficient perquè pugui publicar ben aviat una llista amb aquestes expressions.

Fins llavors, s'ha de tenir fe.