2/7/07

Les veus



Parlant de males veus, males comunicadores o de veus que simplement no enganxen, m'agradaria fer una mica de reflexió al voltant d'aquesta qualitat, do natural, característica personal que pot donar molt de sí en una persona.


No sé si algú s'ha enamorat alguna vegada per la veu d'una persona i per allò que pot trasmetre(recordem la fantàstica -primera- pel·lícula de l'Isabel Coixet "Cosas que nunca te dije" on la Lili Taylor (Ann), Andrew McArthy (Don) senten una atracció més enllà dels cables telefònics) però és una qualitat i un factor més en la comunicació oral.

Proposaria un top-ten o un rànquing de les millors veus que existeixen o han existit, però l'audiència d'aquest blog és tal que es bloquejaria el blog i es saturaria de tantes entrades.


Però, almenys us diré les que a mi m'agraden més, tant femenines com masculines, catalanes i estrangeres.

M'agrada molt la veu de la cantant de The Cardigans, la Nina Persson, crec que és especial i que transmet molt bé el tipus de lletres i cançons que fan, així com també del cantant Bono, que crec que és molt especial i que fa encara més mite el fantàstic grup U2.

També m'agradava molt la veu, i el caràcter, del Carles Cuní a "La nit dels ignorants", així com el Miquel Calzada a "Pasta gansa".

Tanmateix hi ha veus que no m'agraden gens i que fins i tot em neguitegen, com per exemple la veu de la Sílvia Tarragona ("La nit dels ignorants"), de l'Elisenda Camps ("Tot és possible"), el Joaquín Sabina o del Joaquim Maria Puyal. Que ningú s'enfadi. Suposo que és qüestió de freqüències, gustos i afinitats.

No em voldria repetir, però indubtablement el rànquing negatiu l'encapçalaria la sra Màsterplus o la Mercedes de l'Aqualimpia, les "fenòmenes" de la comunicació.

2 comentaris:

MHB ha dit...

Anem a rebentar els contadors d'aquest bloc. Així no podràs dir que no tens entrades, no com jo :(

Top3 women
1. Angie Hart (cantant del grup australià Frente!)
2. Anggun (cantant solista)
3. Bonnie Tayler (molt diferent de les altres veus, però també cantant)

Top3 men
1. Paul David Hewson (cantant del grup U2, més conegut per Bono. He llegit la teva entrada escoltant un disc recopilatori d'U2)
2. Joan Camprubí i Alemany - Jaume Nolla (m'explico: el primer se'l coneixia com a Joan Capri i l'alter ego radiofònic del segon és el sr. Marcelí. Divertidíssimes veus d'avi entrenyable i perepunyetes a parts iguals)
3. Bruno Oro (imitador, actor i etc. Sobretot quan fa de Paco Montesdeoca -brumas bajas en el bloc de Txell- i de Rocco)

També tindríem un Bottom5, ara però sense classificar per gènere.
mrs. Masterplus, el que es transvesteix a Efecte Mirall, la Tamara (que no sé com es deu dir ara), el ministre Moratinos, Clare Goodess (la professora convidada a l'assignatura de Canvi Climàtic Màster Medi Ambient 05-06).
No faig Bottom10 perquè no tinc ganes de pensar fins a 10, jaja!

I fins aquí el comentari. Més, la propera setmana, al mateix lloc i a la mateixa hora?

MHB ha dit...

Mira, som divendres i l'ambient de treball no es gaire productiu ara mateix.

M'he entretingut a buscar-te uns vídeos que de ben segur t'ajudaran a identificar les veus femenines que vaig incloure en el top3.

Angie Hart: http://www.youtube.com/watch?v=IJ1c9ErCn7w
Anggun:
http://www.youtube.com/watch?v=LHXyPTmliNs
Bonnie Tyler (no Tayler, com havia escrit abans):
http://www.youtube.com/watch?v=dL2ayiFfJbk

Au, salut i bon cap de setmana!